Blivande valpägare"!

Datum 2011-11-27 Tid 14:39:55

Nu ska jag berätta en liten underbar grej som har hänt. Jag inte skrivit om detta innan vi var säkra. Det är nämligen så att jag har alltid tjattat om en hund. Och nu det senaste så är det väldigt många som har köpt hundar, så jag börja tjatta lite extra. Då så hittade vi en blogg där en kvinna och hennes man sålde tre bichon frisé valpar. Så mamma ringde ditt och frågade om vi fick komma och hälsa på dom. Det fick vi gärna. Så förra veckan på söndagen äkte vi ut till dom, där dom bor i Skredsvik.

Väl där fick vi busa och gosa med dom tre urgulliga valphanarna. Sniffe, Vale och bamse var namnen. Deras mamma hette Lillan och var så lugn och söt så. Vi bombade paret med frågor om valparna. Eftersom vi aldrig har haft en hund för att pappa har varit allergisk så vet vi ju ingen om hundar. Sen åkte vi hem efter en underbar dag. Jag pratade och tjattade, tillslut kom mamma på att vi kunde ringa och fråga om vi fick passa Lillan och en valp. Hon ville helst inte låna ut valparna, men Lillan fick vi gärna låna.

Så på Fredag morgon 8.30 åkte vi och hämtade valparnas mamma Lillan. I början var hon lite orolig och pep lite. Men efter en liten stund kände hon sig som hemma. Hon är fem år så hon är inte så väldigt leken, men hur gosig som helst. Det var helt underbart att gå ut med henne, då hon var ändå väldigt ivrig. Vi fick ha regnrock på henne för det regnade något så fruktansvärt när jag och pappa gick ut. Sedan kom min farmor, rebecca och glenn och fi fikade medans Lillan också fick sin hundmat. Lillan behövde ut och gå igen så då gick jag ut själv en promenad. Hon är så lugn och go. Det var ju fredag och jag skulle ju till ljrk men jag hoppade över det denna gången för att jag ville vara med fina Lillan istället.hihi. Det ledsamt att lämna tillbaka henne sedan vid 19.00 ungefär. Fast hon ville följa med oss hem igen.

Efter fredagen så har pratet varit i full gång.I Lördags(igår) så åkte Sniffe och vale till sina nya he. Det e bara Bamse kvar nu..det tjocka lurviga saken. Vi pratade Med Jonna som hon heter och hon sa att det var en tant som hade villjat köpa Bamse och att vi var tvungna att bestämma oss om vi skulle köpa Bamse eller inte på Söndag(idag). Jag, mamma och pappa har pratat och pratat som bara den alltså. Igår kväll så sa vi att nu måste vi bestämma oss. Vi pratade och pratade, och jag blev mer och mer nervös. Tillslut frågade mamma mej och vi skulle säga ja och då sa jag så såklart " JAA" sen frågade hon pappa och han sa: hmm..jaa.." och då sa mamma dom bäst orden:" Okej då köper vi valpen"!

Kan ni fatta hur glad jag blev eller?! Jag är fortfarande helt skakis och överlycklig. Vi ska köpa en valp! Så imorgon så ska jag och mamma åka till ÖoB och torp för att köpa massa hundgrejer.

På torsdag ska vi hämta Bamse och skriva kontraktet.
Jag lovar er att det kommer en mega bildbomb på han.

Bamse ska bli min...bara min!" ♥

Ni får gärna dela med er om ni har några bar hundtips!

Kram en glad blivande valpägare! :D



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback